Äventyr på hög nivå

Godkväll världen !
Nu är helgen slut... tyvärr. Jag kommer längta hela vecka kan jag ju säga, för nästa vecka är det låång helg, nämnligen PÅSKLOV ! WOHOOO... Vad ska alla gör på påsklovet ? Själv ska jag gå på bio och äta våfflor, än så länge. Sedan får man väl ta dagen som den kommer.. Mest av allt ska jag nog sova...

Nu ska jag berätta om min helg.. Så håll ut hela vägen ner till slutet, eller gå nu. Vi börjar med fredagen tycker jag. När jag kom hem efter skolan fick jag tjata på mamma att hon skulle köra mig till Freddan ( det slutade med att jag körde ), och där hade jag, Freddan, Jojjan, Tessan, Tove och Klara en jättemysig kväll, med massa prat, Thaimat och singstar. När vi väl vaknade på morgonen tjatade Jojjan och Tove i mig att jag skulle följa med Jojjan till Idol, liksom bara för att kolla in läget.
När vi sedan kom dit ( lite väl sent ), var det nästan ingen kö. Det var ju liksom därför vi kom dit , för att göra vågen med alla glada människor.. Men vi gick in, och helt plötsligt satt vi där på golvet i väntsalen och fyllde i blanketter med nummerlapparna på bröstet. Så vi fick helt enkelt gå in till fejk-juryn och sjunga... Jag var extremt nervös, men jag lyckades klämma fram några skakiga toner ( om man nu kan säga att det var toner då... ). Och det gick som väntat : "Tack, men det räckte tyvärr inte, hejdå!", phu, TUR, jag ville verkligen inte gå vidare ! Jag menar, jag vet ju att jag är helt kass på att sjunga och jag vill ju inte förödmjuka mig själv framför hela svenska folket... xD

Iallfall . Efter idol gick vi och fikade på Condeco, där dom släckte ner under earth hour. Det tyckte jag var jättebra! Skit samma om det inte hjälper eller vad folk nu har för argument, det är väl att man försöker, och visar att man vill, som spelar roll ? Det tycker iallafall jag.. hemma hade vi tydligen släckt ner allt utom TV:n, det är ju ioförsej ganska bra, och jag antar att familjen fick ett undantag eftersom det var Robinson...

Och då idag ( Söndag ) , väckte mamma mig vid halv elva , och påpekade att klocka faktiskt var halv tolv.. Jag svarade ungefär, "NEEEJ, .. eller justeja... FAN, det är ju sommartid.." okej, jag svor inte... Mamma blir arg då, hahahaha, men iallfall, så frågade hon om jag ville följa med på bio. Män som hatar kvinnor. Först blev jag lite tveksam, eftersom Mikael Nyqvist var med... Jag tycker inte om honom. Men sedan sa jag ja.. Och det var tur, för filmen var bra, handlingen kompenserade liksom upp för Mikael Nyqvist och att filmen var Svensk...

Ojoj, nu börjar inlägget bli lite långt och detaljerat. Får runda av med lite bilder :) Hadetbra, ♥


     


Kommentarer
Postat av: johanna

det var roligt!! :):)

jag vill ha dina bilder! =D

2009-03-30 @ 17:07:13
URL: http://mosadpersika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0