gästinlägg vilket bryter upp bloggpausen!

hola
bola

nu är det minsann dags för mathildus att börja skriva igen.. trots att ingen egentligen vill läsa... höhöh. nejdå majken - vi ska allt läsa tills ögonen går i kors!

jag tycker att alla som kommit över en skolkatalog borde kolla på sidan 21 där mathilda är apsnygg!

samt s. 8, 9, 13, 17 och 19 !!!
det är otroligt viktigt att ni checkar oss out.

en till liten nyhet vi har att bjuda på här i julstugan (japp vi har julmys idag, jag (tove) johanna och mathilda(kan man göra parantes i parentesen?) majken svarar ja det kan man...) är att vi hittat på ett ord (egentligen gjorde vi det igår) är jegga. vet du vad man gör när man jeggar? ne just det. jeggar är grejen bara så alla vet. så använd det! fast då kanske ni vill veta betydelsen? den kommer i nästa inlägg.

detta gör att mathilda tvingas skriva minst ett inlägg innan nästa bloggpaus! annars kommer hon ligga och tänka på det heeeeeeela tiden vilket hon aldrig kommer orka. hon är för trött för det! haha

idag då, i julstugan, har vi bakat eller gjort (skapat om man så vill kalla det) brända mandlar i en trollgrön nyans! väldigt orginella brända mandlar.. det kan du ge dej på! men dom var okej goda, om man bara tog en. mathilda tyckte nog att dom var ganska goda ändå, det är ju bra för då går dom åt, hehe. men ytan blev fin och det luktade gott, det var den gröna karamellfärgen som förstörde...

sen har vi gjort smältchoklad som vi skulle skapa tryfflar av genom att blanda med olika saker. det slutade i kaos. chokladen var äcklig (vi hällde i mintdroppar) och kokosen blandade jag med vatten (dumt gjort) och sen fanns det typ bara mandelmassa över vilket är bläigt. enligt mig då.

menmen, vi har ätit fil så vi är mätta och kollat i skolkatalogen då! sen har jag (fortfarande tove) varit osocial och pratat i telefon med michelle och therese. som det kan gå, men det är inga sura miner här omkring mig inte. johanna sjunger fiiiiint och mathilda tar meningsfulla mobilbilder med min mobil så det står härliga till! nu kilar jag men adios och tusen kommentarer till majken nu så hon börjar skriva igen!

Kommentarer
Postat av: fredrika

hej majken :)

2008-12-18 @ 13:12:52
URL: http://fredrikal.blogg.se/
Postat av: Johanna

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

2008-12-18 @ 17:34:50
URL: http://mosadpersika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0