Första dagen ...

Ny skola , nya kompisar, nytt shema, nya lektioner, och mitt gamla jag .... haha, det är så jag känner just nu. Jag som skulle typ en helt ny person eller nåt , inte för att jag inte var nöjd förut, men det är ju alltid roligt att förnya sig litegrann. Jag hade ju tänkt öva upp min mini-blåsa (ja, ni som känner mig förstår nog vad jag menar...), få en ny cool stil, vara utåtriktad och hälsa på alla. Men nej då, det slutade med att jag kom i mina års-gamla svarta jeans och en vanlig T-shirt, hälsade på dem som log lite halft mot mig, och trampade folk på hälarna cirka fyra gånger ...

För övrigt verkade allt vara hyfsat bra ... Lite halv-osociala klasskompisar men jag antar att det kommer igång efter en vecka eller så, det hoppas jag iallafall. Men det var några som verkade snälla tycker jag :) Jag är i allafall glad att gå på Dergården, det verkar ju liksom vara en jättebra skola och så. Men shemat var dock ... Lite jobbigt ibland. Vi har ioförsig sovmorgon på måndagar och tisdagar, men jag vet inte ... Vi slutar ju typ fyra tre dagar i veckan. Inte så roligt - plus att dom räknar med att man pluggar en timma om dagen efter skolan! Aldrig att jag kommer orka det. Men det finns ju dom som har det värre .. haha, det är så man glädjer sig här i livet xD . Nädå, lite elakt men, inte i denhär situationen . haha.   

Men erkänn att man känner sig stor ? hehe, som när man kom till Alléskolan första dagen och äntligen kunde säga att min faktiskt går på högstadiet.
När jag åkte bussen hem idag tänkte jag liksom att - ååh, va skönt, nu behöver jag aldirg mer behöva stressa mellan tåget och bussen för att hinna komma hem på en timma ... :) Härligt ...

Japp, mest bra känslor för mig, hoppas det är lika för er , ha det bra ! ADJÖÖ ♥

Kommentarer
Postat av: leia

hoppas att det bara kommer kännas bättre och bättre.....tvi vale för min gymnasietid:(



kram maja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0