Hemma igen :)

hejsan alla som har saknat mig när jag har vart i Stockhom för första gången, haha ! :D Hur är det med er ?
Jag mår iallafall utmärkt (eller okej, lite deppig för jag inte kunde vara med på Gothiadiscot!!!), men stockholmsturen blev faktiskt lyckad, även om fötterna INTE var så glada efter en hel dag att bara gå, gå, gå heeeela tiden. hehe. Okej, nu ska jag berätta vad vi gjorde dåe..

Måndag:
Började med att åka tåget från Alingsås upp till Sthlm, och när vi väl var framme var det första vi möttes av ett Burger King på ena sidan och Pizza hut på andra, men men , haha, så är det väl överallt. Vi gick från stationen upp till Sergels Torg (eller hur det nu stavas ..), där all droghandel sköts, haha,(tobbe och Jonte är överlyckliga, skojja xD ). Sedan gick vi till Gamla Stan där vi skulle bo. Det var värsta mysigt där tyckte jag , värsta centralt också :) Massa små butiker och resturanger överallt. Vi lämnade väskorna där och började gå igen, denna gången till slottet (som vi typ bodde granne med ). Vi gick runt lite, och det var asfiint ! haha, där vill jag bo när jag flyttar hemifrån xD fast lite läskigt att bo i så stort helt ensam ... jaja, jag får väl bo tsmns med Kungen och dom. :P.
Sedan kollade vi lite museer på slottet och såg alla kronorna och juveler :D haha, dom va fiina. Sedan gick vi upp till stureplan, men då hade mina batterier i kameran redan tagit slut så jag missade det ! :( Herre gud vad jag tjatar  .... Förlåt. Sedan tog vi iallafall en sightseeingbåt runt djurgården, haha, typiskt oss :P Sen har vi mest gått runt.

Jag och Loffe på stationen i Alingsås  Sergels Torg  Här bor Fredrik Reinfeldt  Avbytning eller vad det heter :P  Inne i slottet  NK syns på låångt avstånd :P 


Tisdag: Kommer inte riktigt ihåg, men vi var iallfall på vasamuseet och såg en gigantisk båt, som hade sjunkit. Sedan var vi på Skansen och såg massa djur och även repition (bara lite) av Allsång på Skansen, haha. Vi var inne på Skansenakvariet och såg väärldens gulligaste Lemurer, jag är helt kär, haha :D Dom var så söta. 
Sen var vi på Gröna Lund hela kvällen, och när vi kom tillbaka till Gamla Stan var klockan så mycket (vi var ashungriga), så när vi skulle ut och äta kom vi inte in, för antingen var det 18-årsgräns eller så var köken stängda , hehe.

Regalskeppet VASA  Mamma och Loffe på Skansen  Här kom till och med en missfärgad bild på mig med!  SKANSEN  Galen Get  Söta Lemurer <3  Gröna Lund


Onsdag:  dagen för hemfärd alltså. Började med att mamma väckte oss astidigt för vi skulle gå till stadshuset på guidad visning , och då blev jag nästa glad eftersom Stadshuset kommer vara mitt andra hem när jag blir stor, haha :D Det är ju där Nobelfesten är. ååh . det var så fint där - Fast det är ju bara politiker, nobelpristagare och servitriser som kommer in där, så jag får väl satsa på något av det, (eller gifta mig med en ... ). hehe. Dessutom får man bara 60 cm på sig där inne i "Blå salen" , oops xD haha. Tänk om man är typ astjock ..
Sen så kommer jag inte ihåg riktigt vd vi gjorde, men vi var iallfall och shoppade , :) Eftersom jag inte hade några pengar fick jag ta från mitt sparkonto så jag ville inte shoppa så mycket, hehe, jag köpte iallafall ett linne och en väska, plus att mamma tvingade på mig ett par "vandrings-sandaler", för jag får så ont i fötterna ... Dom var inte så fina, men hyfsat sköna, så jag får väl se hur , mycket jag kommer använda dom. Jo, vi var i Kaknästornet och på Tekniska museet också, haha, där fick jag snurra i en sån här "Space Ball" som man snurrar runt i .. :P xD

Blå salen i Stadshuset  Gyllene salen - Där man dansar på Nobelfesten  Kaknästornet  Rymdtoalett - Tekniska Muséet  Space ball


P.S. 1. Jag misstänker att jag har sett Vincent (Ni vet han som sjunger "Sweet Miss blue"), och kanske Kissie xD hahaha, det var så fort så jag såg inte riktigt, men det var aslikt xD.
P.S. 2 Som ni kanske har förstått har jag inga pengar just nu, och har även idag fått hem ett brev där det står att jag kommer inte få några pengar förrän sista dagen i SEPTEMBER !!! :'(

Nu blir jag ledsen, så hejdå...

Kommentarer
Postat av: Johanna

å vad roligt det ser ut :)

ochhar du nya jeans? :)

Och hallå :O vad är det med dom, ni ska visst få barnbidrag i sommar, det dstår det iaf på nånssåndäras hemsida!

2008-07-17 @ 22:28:18
URL: http://mosadpersika.blogg.se/
Postat av: fredrika

hihi majken du verkar ju ha haft en riktigt hektisk resa där i sthlm! hahaha, cp-geten tycker jag ändå var roligast :*

2008-07-20 @ 16:51:01
URL: http://fredrikal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0